ura-ura tarif air nak naik di kelantan? haih bekalan air bersih pon 2017, dah nak naik tarif? kahkahkah mengarut pengurusan. kelantan tak dapat copy buku jingga ka? kahkahkah

kerajaan kelantan pimpinan pas hari ini memberi jaminan tidak akan menaikkan tarif air kerana mengambil kira bebanan yang ditanggung rakyat berikutan kenaikkan beberapa barangan keperluan harian. malaysiakini sini.

kenapa tiba-tiba mencanangkan tarif takkan naik? ada ura-ura nak naikkah? haih bekalan air bersih pun kena tunggu 2017, dah ada ura-ura tarif nak naik? tarif naik tunggu la 2017 jugak.

N.ajis bagaimanapun tidak mengulas lanjut mengenai tempoh jaminan kerajaan negeri untuk tidak menaikkan tarif air. nampak gaya bahasanya, macam nak naik lepas pilihanraya umum. kahkahkah

GERANGAN SEBENAR MASALAHNYA
pelik betul kerajaan-kerajaan negeri dibawah pakatan ni. konon mempunyai dasar sendiri. gebang sana sini. tapi kenapa isu air tak seragam. satu negeri nak milikrakyatkan syarikat air negeri. tiga negeri ok pulak privatekan syarikat air negeri. senyap-senyap je makan untung.

dua negeri naikkan tarif air. satu negeri nak bagi free. satu negeri lagi air bersih pun tak dapat. kahkahkah ini pakatan cap ayam. kahkahkah sesama berpakat pon tak sepakat dalam keputusan. sepatutnya makin berpakat makin cerdik. ini makin berpakat makin pakat-pakat bengong. kahkahkah


sudahlah masa berkempen masing-masing membawa bendera masing-masing. tak sanggup nak bawak bendera member. tak nak berdiri di bawah satu bendera. sesama negeri pakatan pun tak mahu bersatu dan stolong-menolong.

umum tahu yang negeri selangor dan penang antara adalah top three negeri terkaya di malaysia ni. sepatutnya simpatilah dengan kelantan. tunjuklah kepandaian ekonomi dan pengurusan yang digebangkan kepada rakyat. tolonglah kelantan yang mundur dari segi fasiliti dan pembangunan.

masalahnya sekarang, adakah mereka ini betul-betul pandai ekonomi. ataupun pkr,dap yang banyak cina dan india..  busuk hati tak mahu tolong kelantan dan kedah yang majoritinya melayu.

One Trackback to “ura-ura tarif air nak naik di kelantan? haih bekalan air bersih pon 2017, dah nak naik tarif? kahkahkah mengarut pengurusan. kelantan tak dapat copy buku jingga ka? kahkahkah”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: