Isu ops lalang, Tun Mahathir, pemimpin Dap — masalah kritikal integriti, kredibiliti, malah nilai moral pimpinan Dap.

karpal dan kit siang adalah pimpinan tertinggi Dap yang mempertikai dakwaan tun mahathir telah bertemu dengan pemimpin pembangkang pada 1987 meyakinkan mereka tak akan ditahan. karpal yang dikira pemimpin  tinggi juga walaupun selalu duduk, mencabar pula tun mahathir untuk menamakan siapa yang dijumpanya, dimana, dan masa. mkini sini.

ini memang jenis pimpinan Dap. mereka orang-orang pandai undang-undang, kalau tak ada bukti, mereka tak akan mengaku malah sanggup berbohong pun. maka pengajaran disini ialah kalau nak berurusan dengan Dap haruslah mempunyai bukti, data, graf, fakta dan segala macam angka walaupun sekadar bayaran rm0.20 masuk toilet.

silap-silap, masuk tak bayar, tapi mengaku bayar. sudahla tu, saman pulak tandas tu.. habis duit kumpulan keluar-masuk tandas. diorang kata pulak kepada tuan tandas itu, yang dia cuba untuk mamalukan mereka dengan menuduh melulu tanpa mempunyai bukti. hah sudah.. nak meniaga tandas pon tak lepas.

orang pandai undang-undang ni susah sikit, mereka suka putar belit kejadian sebenar. seperti contoh kes sosilawati. si tertuduh-lawyer dah tahu cara hapuskan bukti. disebabkan yakin polis tak ada bukti, barulah budak-budak suruhan si tertuduh-peguam,  menukar statement daripada bersalah, kepada tak salah. dicoverkan dengan alasan yang direka-reka.

mereka ni orang-orang yang sanggup berbohong dan putar belit mengikut kepentingan mereka pada sesuatu masa itu. karpal sangat sinonim dengan aktiviti menukar-nukar pendirian dan berbohong untuk melindungi perbuatan luar tabiinya itu.

mungkin mahathir patut mengadakan kepentingan kepada mereka-mereka ini, dengan mengofferkan kepada sesiapa yang berada pada pertemuan malam itu dan ikhlas mengaku, akan diberikan kerusi timbalan perdana menteri. haa ini macam, barulah line panjang beratur nak mengaku.. silap-silap lee kuan yew paling depan sekali kahkahkah

sumber sini dan sini

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: