DUNIA AKHIR ZAMAN : Manusia Mengaku Sebagai Nabi. Adakah Malaysia Dapat Mengelakkan Dari Perilaku Ini?

kata N.ajis yang sama dipetik harakahdaily, sini.

“Umno jaga Islam pun tidak, jaga melayu jauh sekali”.

kemudian N.ajis mahu dirinya dilihat seperti Rasulullah S.A.W., apabila berkata,

“jika Rasulullah S.A.W. diutuskan ke dunia tidak dengan misi ketuanan arab”, begitu jugalah dengan PAS

ni memang akhir zaman
orang zaman ini banyak yang mengaku nabi
suka mengaku mahdi
suka mengaku penyelamat dunia
suka mengaku penyelamat akhir zaman

masih tak faham?
yang mengaku anugerah tuhan,
itu.. dialah
yang mahu  dilihat seperti nabi,
itu.. dialah

yang mahu  dilihat politiknya seperti perjuangan nabi
yang mahu diperlihatkan musuh politiknya, seperti musuh nabi
yang mahu diperlihatkan musuh politiknya, seperti musuh islam

tapi takkanlah.. kan?
selalunya yang nak mengaku nabi ni jahat macam dajjal,
mukanya hodoh, bertanduk merah,
ada ekor tajam, macam anak panah
btol?

kalau yang datangnya macam tu,
awal-awal lagi kita mintak ustaz doakan,
hilanglah, terbakarlah, musnahlah
apa nak takut?

jadi bagaimanakah rupa-rupa orang yang mengaku nabi ini?
kenapa nabi nasihatkan dalam banyak hadis tentang ini,
mengapa nabi takut akan umatnya ditipu sebegitu?

haa, ada ceritalah tu. ada sebablah tu.
sapa ada cable, cuba tanya mufti, ustaz besar-besar

merlimau for barisan, sini dan sini

2 Responses to “DUNIA AKHIR ZAMAN : Manusia Mengaku Sebagai Nabi. Adakah Malaysia Dapat Mengelakkan Dari Perilaku Ini?”

  1. ni politik banjingan bro..

    mmg mcm hampas weyh…sanggup dilacurkan agama demi survival politik…

Trackbacks

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: