Kegagalan Photostate Revolusi Tanah Arab Untuk Diprint Di Malaysia. Pakatan Salah Pilih Photostate Machine, Atau Printer?

sekarang isu revolusi rakyat paling top. sana sini cakap revolusi hebat.
semua puji keberanian rakyat di turnisia dan mesir. respect!


orang mesir bayar 60% pendapatan mereka untuk makanan.
dalam celah tu, lebih 40% hidup miskin.

nak kerja.. tak ada peluang kerja, sebab kerajaan tak cari fdi.
tak ada msc, tak ada cyberjaya, tak ada koridor ekonomi, bla bla.

nak meniaga.. kerajaan tak jaga ekonomi, meniaga tak jalan.
tak ada mara, tekun, sme bank nak tolong.

nak tukar pemimpin ikut demokrasi.. undi tak laku.
tak macam sini, pembangkang boleh menang sampai empat negeri.


celah-celah cerita hebat revolusi ini,
terselit cerita lawak
ada orang mengaku sama hebat dengan turnisia.
mengaku sama hebat dengan mesir.
kahkahkah ini lawak

gerakkan mahu mengajak rakyat protes.
turnisia protes, kita kena protes!
mesir protes, kita kena protes!
bahrain protes, kita protes!
sebab apa kita protes?  ntah!

kahkahkahkahkahkah
ini cerita super lawak

satumalaysia sekongkolan jaja hasutan,
kenapa rakyat malaysia tak turun tunjuk perasaan?

kalau protes jalan jem, nanti susah orang nak ke kerja.
kalau orang tak kerja, nanti bisnes tak jalan.
kalau bisnes tak jalan, nanti restoran-restoran tak dak bisnes.
kalau dah tak ada bisnes, nanti tak ada masyuuk.
kalau tak ada masyukk, nanti anak-anak tak makan.

pendek kata, rakyat tak protes bukan sebab bukan budaya.
sebabnya semua orang ada kerja.
semua orang cari makan senang.
bisnes sendiri, makan gaji, tak kesah.
semua pun cukop makan.
tiada sebab kecoh-kecoh, .
susahkan hidup sendiri.

kita nak ingatkan pakatan, hentikanlah buat kacau
revolusi ni bukan mak bapak diorang yang punya.
revolusi ini rakyat yang punya
kalau rakyat nak, tak payah ada pakatan pon jadi.

 

 


berjihad dengan harta anda. derma adik ini sini

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: