Isu Anak Luar Nikah Selangor : Mari Lihat Alasan-Alasan Penyokong Sekongkolan Rakyat.

soalan: Dr Abdul Rani Osman (PAS-Meru) tanya jumlah anak luar nikah yang didaftarkan dari 2007 hingga 2010 pada sesi soal jawab sidang Dewan Undangan Negeri Selangor.

jawab: Datuk Hasan Mohamed Ali berikan statistik sehingga 2008, seramai 257,000 anak luar nikah didaftarkan.

Hassan kata bahagian penguatkuasaan JAIS tidak mempunyai bidang kuasa terhadap pendaftaran anak tidak sah taraf kerana ia tertakluk di bawah bidang kuasa Jabatan Pendaftaran Negara. katanya JAIS tidak mempunyai jumlah penguatkuasa yang cukup. nisbah 1:25,000 orang,

mungkin Hudud Pas pun tidak bersungguh dalam menambah penguatkuasaan. walaupun tidak pernah lupa dalam projek pasir, jalan, renew lesen arak, judi, rumah urut, dan bagi gaji kroni-kroninya dalam dengan angka-angka yang pelik-pelik bagi. itu tak boleh lupa. tapi mulut tu tak pernah lepas mereka perjuangkan islam.


ALASAN-ALASAN WARGA FB YANG PRO SEKONGKOLAN PAKATAN

 

“Nisbah pecahan anggota Penguatkuasa Agama dan Masyarakat Islam di Selangor ialah 1:25,000 orang,”

“Pandangan saya, Ini tgjwb individu muslim utk benteras x kira lelaki/perempuan”

“negeri selangor negeri plg ramai penduduk..termasuk warga asing..”

“ini masaalah sejagat, tak boleh salahkan pd satu pihak sahaja. ibu bapa adalah insan yg mencorakkan anak masing-masing bila lahir didunia ini. baik didikan dan keteguhan iman dlm diri, masaalah tak akan berlaku. kenapa harus salahkan orang lain, salahkan diri sendiri.”

“banyak pon cube tanya yg banyak tu warganegara punya ke bukan warganegara punya?”

“tanda-tanda kiamat : zina jadi perkara biasa dan anak luar nikah semakin banyak.”

“Tahniah!! projek anak haram semakin dahsyat. Manalah perjuang Islam, Hero Islam, Zul Nordin Mat Serban Nasaruddin, 40 mufti muda UMNO? ini suatu percaaian meningkatkan martabat anak haram di Malaysia, lagi 50 tahun akan datang Malaysia akan jadinegara ANAK HARAM dibumi ini, ini perca[aian yang amat cemerlang..kah kah kah.”

“mslhnya, yg selalu anjurkan parti2 maksiat tuh, krjn pusat. Jom Heboh la, konsert ambang merdeka la, konsert awal tahun la,, semua tuh parti mabuk2 yg melalaikan. x guna la parents terapkan nilai agama tinggi mana pon sbb pengaruh kt luar lebih kuat.”

“Inilah jasa yang ditinggalkan oleh Dr.mahathir dan rejim BNnya…..nak ulas panjang lebar buang masa”

“pe kata bncang kt parlimen soal urusan perkahwinan..  nak beli cincin (kalau ikut adat melayu brapa cincin nak kena beli) adoyai.. adat melayu ni pun satu sbb benda ni jd mcm ni.. bila golongan lelaki muda trpaksa kumpul duit utk majlis perkahwinan je..”

KAHKAHKAH SENANG JE. SALAHKAN ORANG. SALAH BARISAN. SALAH MAHATHIRLAH. SALAH KIAMATLAH. SALAH ADATLAH. SALAH SEMUA ORANG. SALAH MAK BAPAKLAH. BAIK BETUL SEKONGKOLAN NI. TAK PERNAH SALAH LANSUNG. KAHKAHKAH DIRI SENDIRI TAK PERNAH SALAH. BAIK AJE. KALAU TAK PERNAH SALAH NI NABI AJE. SIFATNYA MAKSUM. MUNGKIN MEREKA NI DAH MENCAPAI TAHAP TU DAH. HAIHH.. HEBAT BETUL

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: