Machang dan Pasir Putih Tak Ada Air! Minggu Tak Settle, Minggu Ni Pun Tak Settle. Dijangka Masalah Berlarutan Minimum 5 Hari.. Mungkin Lagi Seminggu! Tahniah YB Menteri Besar

hmm.. kalau nak reportkan kepada YB menteri besar.. nanti dikatakan ‘penyokong umno’.. nanti dikatakan ‘tak bersyukur’..  nanti dikatakan ‘dibayar umno’.. adoyai.. yang paling hot.. nanti YB menteri besar akan jawab ‘biasalah tu.. di mekah pun tak ada air’ kahkahkah kononnya buku jinggalah.. merakyatkan ekonomilah..

apedaa pakatan yang tak berpakat. dah ada negeri terkaya di malaysia.. selangor, penang. tapi tanak ditolong negeri mundur. padahal pakat sama-sama. kahkahkah duit lu, duit lu.. duit gwa, duit gwa. jangan kata duit. tak pulak ditolong dari segi perancangan pun. dah 20 tahun memerintah kelantan. apakah sistem pembangunan yang digunapakai oleh YB MB? apakah sektor yang dibangunkan secara sistematis? apakah sektor tumpuan untuk membangunkan ekonomi negeri?

kritik kerajaan federal dah macam pandai sangat dah.. pandai dah macam yahudi. tapi… adoyai..

kepada YB MB.. eloklah akui yang diri anda tidak mampu untuk membangunkan kelantan walaupun diberi 100 tahun lagi. kalau dah 20 tahun dipegang pun tiada beza.. tiada pembangunan.. apakah bezanya YB pegang lagi 20 tahun? duit cukai federal bagi tiap-tiap tahun YB sebat. balak jugak YB tak pernah lupa untuk sapu. lesen-lesen arak tak pernah ketinggalan nak direnew.. royalti minyak lagi.. salurkanlah kepada rakyat sama.. ingat hari akhirat itu wujud. mizan itu wujud. haihhh..

bernama sini

2 Trackbacks to “Machang dan Pasir Putih Tak Ada Air! Minggu Tak Settle, Minggu Ni Pun Tak Settle. Dijangka Masalah Berlarutan Minimum 5 Hari.. Mungkin Lagi Seminggu! Tahniah YB Menteri Besar”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: