Anwar Batal Lawatan Ke Penang Kerana Takut Bantahan Orang-orang Melayu Penang

kenapa anwar perlu bimbang hilang sokongan melayu? kerna acara KEMUNCAK khalid ibrahim dijadualkan di kompleks sukan pandamaran. ikut sususan lay out kerusi.. crowd bole pegi sampai 5000 orang. tapi kalau harakah yang  lapor boleh pegi 15 000 orang. kahkahkah

jangan kata orang.. anggota rela pun tak nak dekat dengan khemah. elaun sapu.. ceramah malas layan. kahkahkah

kehadiran kerusi lebih ramai daripada manusia. samaada kerusi itu tempatan atau impot xtau lah kahkahkah

.

laporan asal sini dan sini

.

orang melayu yang ditindas dan terasa dipulaukan daripada pembangunan penang, sekarang nampak bersatu. lebih bersatu daripada dahulu. di penang cina nampak juah. tiap-tiap malam minggu ada konset tepi-tepi jalan. speaker lagi kuat daripada masjid. permit komfom pbt sudah kowtow. ongkos konset tengok amoi skirt pendek sapa bagi? itu tak tau.

.

ada juga melayu yang dah tak tahan tinggal di penang. pindah ke seberang perai atau bukit mertajam atau kulim. dah tak larat nak berjuang. makin di tindas. cina makin bising-bising. pandang rendah dengan melayu.

aku teringat kata-kata sorang member penang. ‘hang tengok dalam paper la apa cina buat dekat maid depa. sterika la siram air panas la cucuh rokok kt badan la. indon melayu sama kita melayu. hang tengok muka indon muka melayu macam muka kita. hang ingat depa nak layan kita macam mana kalau depa kat atas. hang try tanya sapa-sapa penah kerja dengan cinala. baru hang tau’

.

laporan anwar batal lawatan ke penang mkini sini

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: