jika perdana menteri seorang kafir. ia dibenarkan perlembagaan. PAS akan pasrah dan tidak akan menghalang.

SEJAK BILA MELAYU LEMAH SAMPAI MACAM NI?

PERDANA MENTERI BUKAN ISLAM PUN NAK TENGOK SAJA?

PAS BACUL!

“The constitution does not bar a non-Muslim from becoming prime minister. This is not about PAS. PAS cannot stop the constitution but it will not happen because of the current majority we have,” he told reporters during a press conference here. 

sumber

kenyataan ini dikatakan oleh naib presiden PAS. aku dah agak! pas tidak sama sekali akan berani pertahankan hak melayu mahupun islam!

umno rasional dan tidak janjikan bulan bintang. tapi apa yang dijanjikan.. akan ditunaikan. dan diperjuangkan.

.

PAS yang mahu hudud dijalankan.. haramkan arak dan judi jika perintah. tapi apabila berkuasa, tidak pun diusahakan walaupun di dalam negeri sendiri.

umno tak pernah janji, sebab rasionalnya sudah berkata dengan sendirinya.

.

PAS yang dulu bidas kononnya akhlak pemimpin umno teruk.

tapi apabila kes elizebeth wong naik. pas tidak lansung desak eli wong letak jawatan. malah sokong penuh dia tidak letak jawatan.

.

isu valentine’s day. PAS tidak berani pertahan pendirian setelah dijerkah oleh apek kafir DAP.

jakim dibawah pimpinan menteri umno, pula pertahan pengharaman dan tahan sebarang maksiat dan aktiviti zina pada malam valentine’s day.

.

isu PM kafir, PAS tidak pertahan. dalam hal apa-apa pun, PERKASA dan UTUSANsaja yang sibuk pertahankan hak-hak melayu. dimanakah PAS dalam mahu pertahan hak melayu dan islam? malah PKR tampil hero kepada apek DAP mahu memansuhkan ketuanan melayu.

.

dalam isu murtad, sekali lagi PAS menjual islam. berdagang. setelah bertuankan DAP. isu murtad dipandang enteng. malah utusan yang mendedahkan kemungkinan ada usaha kristian dan DAP mahu memurtadkan umat islam pula dikatakan perkauman dan tidak harmoni.

.

dengan apek DAP pun PAS takut. jangan haraplah berani nak pertahan hak melayu! hak islam! PAS BACUL! PAS PENAKUT!

biarlah umat islam murtad asalkan tuan apek DAP hidup harmoni.

TAHNIAH PAS! SEMEMANGNYA DAP TUNGGU-TUNGGU ANJING MACAM KAU!

One Comment to “jika perdana menteri seorang kafir. ia dibenarkan perlembagaan. PAS akan pasrah dan tidak akan menghalang.”

  1. Dulu, meskipun berstatus minoriti tetapi penganut agama ini mampu berkembang hingga ke hujung dunia. Kini, meskipun berstatus majoriti di banyak tempat tetapi penganut agama ini belum tentu dapat mengekalkan momentum pengembangannya. Kenapa? Apa yang tidak kena?

    Satu yang ketara dalam konteks ini ialah ketandusan daya kepemimpinan secara tidak langsung menjadi faktor penyumbang. Jika difikirkan ada logiknya iaitu bagaimana mukmin mampu menjadi khalifah di atas muka bumi kalau tidak ada upaya dan keyakinan untuk memimpin?

    Tanpa adanya keyakinan berkenaan maka timbullah pengakuan bahawa ummah rela dipimpin oleh bukan ummah. Tanpa adanya kekuatan dan keyakinan, terpaksalah status majoriti dijadikan benteng terakhir.

    Cumanya, apakah status majoriti dikira cukup untuk di jadikan alasan bahawa status quo sedia ada akan terus kekal? Berpandukan kepada keupayaan parti bukan mukmin meraih lebih banyak kerusi berbanding rakan mukmin dalam PR, tidakkah dengan kerjasama membabi buta dalam PR akan menjadikan impian kafir menjadi realiti?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: