GEMPAR! Hassan Ali Letak Jawatan Lepas Kemuka Bukti Kepada Pimpinan Tertinggi PAS

adakah itu akan terjadi? ini kerena press statement luar biasa yang dikeluarkan oleh khalid samad yang awal-awal lagi mem-bamboo hassan even belum pun dengarkan penjelasan hassan ali.

.

hassan jelas diperlakukan seperti orang luar. seperti kes zulkifli noordin dahulu. dejavu..

di dalam bincangkan isu JAIS’ raid, khalid samad, timbalan pesuruhjaya PAS selangor masih mahu berpolitik apabila masih mahu mengaitkan musuh politik mereka, najib yang pergi ke vatican city dan bertemu pope.

khalid juga cuba berfikiran dangkal dengan berhujah jika hanya dengan umat islam pergi ke majlis kafir, itu tak bermaksud ada usaha memurtadkan islam.

padahal, hassan ali awal-awal lagi dah kata dia ada bukti, menyokong dakwaannya.

tak cukop dengan itu, khalid sifatkan tindakan JAIS untuk menyiasat wujudnya kegiatan memurtadkan umat islam sebagai “masuk tanpa waran dan tanpa kebenaran” dan perbuatan yang harus dielakkan.

khalid cuba defend perbuatan beberapa orang yang cuba melarikan diri apabila majlis dirempuh JAIS. dia berkata itu perkara biasa, kerena orang-orang itu mungkin takut.

aku tak rasa khalid seorang melayu yang tak pernah dengar pepatah tokneneknya sendiri ‘berani kerana benar’.

kenyataan ini keluar dikala khalid masih belum lagi dengar penjelasan hassan. walaupun di kala dirinya tak tahu kebenaran daripada teman separtinya, dia mengambil tindakan mempertahankan gereja daripada pertahankan hassan.

padahal dia belum dapat tahu kejadian sebenar. apa sebenarnya berlaku dari perspektif kedua-dua pihak dan bukti-bukti dari pihak masing-masing.

mungkin PAS sudah biasa dengan sindrom ini, sindrom cakap tak perlu bukti. mungkin PAS tak utamakan bukti. ini jelas ditunjukkan apabila khalid awal-awal lagi membuat konklusi atas perbuatan JAIS itu apabila belumpun melihat bukti dengan mendengar penjelasan pihak hassan.

apa pon tak boleh..

sama seperti zulkifli noordin, hassan dilayan seperti orang luar oleh teman separti. belumpun kemuka bukti, teman-teman separti dah back up DAP dan gereja.

malah lebih buruk, perbuatan JAIS — yang disokong hassan — dikaitkan dengan perilaku barisan nasional.

mungkin hassan akan menjadi ahli ketujuh konsensus bebas?

3 Comments to “GEMPAR! Hassan Ali Letak Jawatan Lepas Kemuka Bukti Kepada Pimpinan Tertinggi PAS”

  1. apa2 pun sampai hari ni akumasih terasa dengan ucapan hassan ali dlm peridangan DUN selepas kemenangan PR pada PRU 12 dahulu,semoga beliau merenong dan melihat kembali ucapan beliau tersebut yg masih ada dlm youtube

  2. Aku hairan dengan khalid samad!!! cuba buka baju khalid samad di bahagian dada…seolah-olah terdapat salib kristian tergantung didada nya …..kerana setiap ulasan atau jawapan dari mulut khalid samad, seolah-olah dia menyebelahi dan mempertahankan kristien…

  3. Saya lagi heran, bukan setakat mengkondemkan Hasan Ali tapi Khalid buat tazkirah dibulan puasa ni kata Hasan ali tak betul, Jais tak boleh serbu dan semuanya seolah menyalahkan Hasan dan JAIS dan memenangkan Kristian….Dia datang pakai jubah kalau pakai baju biasa saya nak suruh dia buka dada tengok ada salaib ke tidak.

    Elok yang tarawikh tu ramai orang dengar dia sampai semua bawa diri tinggal 2 sab je……

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: