Guan Egg Ugut 2019 Malaysia Bankrap Jika Dibawah BN. kahkahkah Bodoh Punya Apek

memetik artikel di roketkini

Malaysia di bawah UMNO-BN akan bankrap menjelang 2019?

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata, berdasarkan prestasi dan pengurusan kewangan negeri-negeri Pakatan Rakyat, adalah jelas keperluan menukar kerajaan dalam pilihan raya umum ke-13 dapat menyelamatkan Malaysia dari menjadi muflis.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Bagan berkata demikian mengulas kenyataan felo Institut Penyelidikan Ekonomi Malaysia (MIER) Mohd Ariff Abdul Kareem yang menyatakan bahawa kadar pinjaman negara adalah jauh lebih tinggi daripada kadar pertumbuhan ekonomi.

sumber: korekkini

.

ini lawak kahkahkah  apek mau takutkan pakcik2 kedai kopi kahkahkah mau takutkan kakcik2 kilang. ini hantu baharu, mau kasi rakyat takut. kahkahkah apek kata ini situasi amat berbahaya utk rakyat. momok-momokan peratusan dan nombor-nombor ganjil ekonomi.

apek memetik analisis bekas pengarah ekskutif institut penyelidikan ekonomi malaysia (MIER)  mohamad ariff abdul kareem. dalam email mohamad ariff kepada meroyaninsider, dia kata :

“Jika tindakan tidak diambil untuk menyongsangkan trend dalam perbelanjaan dan pendapatan kerajaan, jangkaan menunjukkan bahawa hutang negara Malaysia akan menjadi 100 peratus daripada KDNK menjelang 2019.”

dimanakah kata kunci ayat ini? “jika tindakan tidak diambil..” kahkahkah mmg betol lah tu. kalau hutang bertambah dan ditambah-tambah, memanglah akan bankrap. kahkahkah tapi kerajaan bukan bodoh. kerajaan barisan ada pengalaman tadbir negara dan ekonomi negara. kahkahkah

najib tak akan mengecewakan anda.. cewah hehe

.

mungkin apek sedikit kelam kabut kerana tak punya pengalaman dalam pentadbiran ekonomi sebuah negara. kahkahkah kalau ekonomi kedai runcit pun tak lepas, memang susah sikit apek nak paham ekonomi negara ni. kahkahkah

apeda kalau… kahkahkah kelam kabut sangat.. takkan la kerajaan nak biar loan berlambak2 tanpa diservis. kahkahkah bodoh sangat ni.. tak lojik lansung.

.

biasalah tu. utang ditambah dan diservis mengikut climate ekonomi dari semasa ke semasa. bagi ratio hutang-kdnk pula pada 2004, hutang negara 42.3% b’ding KDNK. tapi slowly b’kurang kepada 29.2% pada 2007 sebelum naik semula pada 2008 dan 2009. sumber

kepada penyokong sekongkolan pakatan 2,3 kerat rakyat.. jgn terkencing dalam seluar dulu.. najib takkan biarkan negara bankrap sewenang-wenangnya. anda tak akan mati kebuluran. melainkan anda-anda asyik layan dengar ceramah sampai lewat malam, esok pegi kerja tido, cukop bulan kena pecat. memanglah bulan depan kebulur.

kahkahkah apek kelihatan cerdik dalam mahu menipu rakyat. tetapi jangan ingat rakyat bodoh. rakyat sekarang dah pandai baca. pandai kira peratusan dan ratio. kahkakah ingat zaman dulu ka apek? kahkakah bodoh punya apek. apek nampaknya terdesak mahu kondem ekonomi malaysia. xdak poin

One Trackback to “Guan Egg Ugut 2019 Malaysia Bankrap Jika Dibawah BN. kahkahkah Bodoh Punya Apek”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: