Posts tagged ‘kelantan’

January 21, 2013

PAS’ Logic– Jambatan Janji

apabila umno janjikan jambatan

pas kata – janji pilihanraya

tapi, apabila pas janji jambatan

read more »

Advertisements
January 18, 2013

Cerita Air Kelantan 1980an dan 2013

1980an – Kelantan

sumber air harian di kmpng2 ialah perigi, sungai

read more »

January 17, 2013

Calculate This: PAS Tok Garu N. Ajis Kelantan’s Arithmetics

1981

kjann umno kelantan berikan sebuah tanah kosong di bdr psr puteh utk pemandu kereta sewa jadikan stesen

pas jd kjaan, mereka kenakan sewaan tapak
then sold it for rm150 000

read more »

May 22, 2011

KELANTAN : Bekalan Air Bersih Atau Stadium Baru?

aku ingin persoalkan, bagaimana kerajaan Yang Berhormat N. ajis boleh buat ‘silly’ mistake memilih utk bina stadium, walaupun isu krisis air bersih di kelantan dah berpanjangan selama 20 tahun dan dibiar berpanjangan hingga 2017.

tidakkah membina stadium baru yang bernilai ratusan juta adalah pembaziran, apabila kemudahan paling basic masih tidak dapat dipenuhi? rakyat hairan bagaimana keputusan ini boleh diambil? adakah YB N. ajis lupa yang air perlu digunakan untuk bersuci untuk beribadat dan juga makan, minum untuk kehidupan seharian? bagaimana YB boleh tenang hati beribadat jika rakyat dibiarkan beribadat dengan bersuci menggunakan air berkarat, berkeledak?

rakyat bayar utk bil air, bukan mintak ihsan derma kerajaan negeri untuk keperluan air mereka. tidakkah itu tanggungjawab kerajaan untuk berikan nilai dan servis terbaik kepada rakyat?

isu air di kelantan adalah bukan isu baru, dah 20 tahun dah. malah rakyat dah berprotes banyak kali dahh. antaranya ialah pada Apr 10, 2011 iaitu seramai 200 orang. sumber. isu ini juga telah disound tepet oleh seorang wakil rakyat PAS kelantan sendiri.

read more »

May 19, 2011

Aljuburi, PR Terus Persenda Suara Rakyat. Pakatan Pengkangkang Merisikokan Sokongan 2-3 Kerat Penyokong Mereka

pakatan rakyat pimpinan anwar aljuburi tidak perlu tunggu hingga menakluki putrajaya untuk merampas tanah rakyat. mereka dah mula praktiskan kuasa merampas tanah rakyat dan memusnahkan rumah, tempat tinggal rakyat.

ini jelas perbuatan mempersendakan rakyat apabila mereka kononnya melabelkan diri mereka sebagai pejuang rakyat, apabila mereka sendiri yang menindas dan berlaku zalim terhadap rakyat.

.

ladang rakyat, kelantan

read more »

May 15, 2011

Kuan Yew AKHIRNYA Bersara! YB N.ajis tak faham signal kuan yew? ka memang jenis tak paham bahasa?

beri laluan bagi generasi muda membina negara tanpa apa-apa rekod kerja kesilapan masa silam. sumber

eloklah tu. tengok muka memang macam nak mampos sangat dah. bersara awal adalah keputusan paling maha terbaik yang pernah dia buat.

.

di singapura, kuan yewlah ahli politik paling lama berpolitik, tak reti-reti bersara. di malaysia YB N.ajislah orangnya. Dulu YB N.ajis kata kalau tun mahathir berhenti, dia juga akan berhenti. la ni dah lapan tahun. alasan apakah untuk dia memungkir janjinya? apakah yang membuatkan pemimpin penipu ini mungkir janjinya dan ketagihnkan kuasa MB kelantan?

read more »

April 18, 2011

Pakatan Dalam Isu Air Bersih Pun Tidak Sepakat . Apa Sangat Pembangkang Mampu Buat?

.

di selangor, air free. tapi untuk sesetengah rakyat. setengah rakyat tak merasa. kerajaan pakatan tak ok dengan penswastaan syarikat air. kerajaan pakatan nak miliknegerikan syarikat air

di penang, kerajaan pakatan ok dengan penswastaan syarikat air. tarif air dinaikkan.

di kedah, kerajaan pakatan ok dengan penswastaan syarikat air. tarif air dinaikkan. sini

di kelantan, kerajaan pakatan ok dengan penswastaan syarikt air. tapi tak semua rakyat dapat bekalan air bersih. yang dapat pulak selalu ganguan. tarif air disebut jugak sekali sekala,
tapi tak berani nak naikkan. sini

read more »

April 18, 2011

PANAS! ISU PUTUS BEKALAN AIR BERSIH DI KELANTAN: Guan Eng Bambu YB N.ajis di Malaysiakini! PAS Diberi Kata Dua Namakan Pengganti YB MB N.ajis

.

masalah air di pasir puteh bermula sejak akhir mac. sini ketika tu machang pun alami masalah sama. pada 7 april, 200 rakyat adakan demonstrasi desak selesaikan masalah. sini. pada intrview awal april, lalu, syarikat Air Kelantan Sdn Bhd (AKSB) kata masalah berpunca daripada problem hardware di loji merbau chondong.

kegagalan pengurusan AKSB memang betul-betul susahkan rakyat. ini  sepatutnya tak berlaku di negera maju. ini bukan di pendalaman sarawak. di pendalaman sarawak pon dah masuk elektrik, masuk air. ini menyusahkan 11, 500 rakyat pasir puteh. tambah-tambah lagi apabila nak menyucikan diri dan solat.

read more »

April 10, 2011

Sekongkolan Pakatan Mahu Main Isu Tiada Air Bersih Di Sebuah Kampong 60KM Daripada Kuching? kahkahkah Di Kelantan Yang Tak Pendalaman Pon 2017 Baru Ada Air Bersih? kahkahkah Apa Cerita Yang Berhormat Datuk Seri Nik Aziz?

rujuk mkini, sini

Tiada air bersih meskipun dibayangi empangan

Kampung Bengoh – kira-kira 60km dari barat daya Kuching, adalah perkampungan Bidayuh yang sunyi. Ia hanya memiliki dua kedai runcit, sebuah sekolah rendah dan tiada sebarang kedai makan.

 

 

biar betul pakatan nak main isu air?

read more »

April 6, 2011

Machang dan Pasir Putih Tak Ada Air! Minggu Tak Settle, Minggu Ni Pun Tak Settle. Dijangka Masalah Berlarutan Minimum 5 Hari.. Mungkin Lagi Seminggu! Tahniah YB Menteri Besar

hmm.. kalau nak reportkan kepada YB menteri besar.. nanti dikatakan ‘penyokong umno’.. nanti dikatakan ‘tak bersyukur’..  nanti dikatakan ‘dibayar umno’.. adoyai.. yang paling hot.. nanti YB menteri besar akan jawab ‘biasalah tu.. di mekah pun tak ada air’ kahkahkah kononnya buku jinggalah.. merakyatkan ekonomilah..

read more »