Posts tagged ‘tanah’

January 17, 2013

Calculate This: PAS Tok Garu N. Ajis Kelantan’s Arithmetics

1981

kjann umno kelantan berikan sebuah tanah kosong di bdr psr puteh utk pemandu kereta sewa jadikan stesen

pas jd kjaan, mereka kenakan sewaan tapak
then sold it for rm150 000

read more »

September 4, 2011

Sekongkolan Pakatan Usah Hipokrit, Betulkan Dulu Bagaimana Mereka Menulis Tentang Sejarah dan Perihal Tun Mahathir

.

setelah mat sabu menyebarkan politik kebencian terhadap kerajaan di dalam ceramah politiknya – malah dia berkata bukan kali pertama dia bicara soal sejarah versinya itu di dalam ceramahnya — kini mat labu sendiri terjerat di dalam perangkap politik kebenciannya sendiri.

apa yang terang lagi bersuluh ialah apa dikatakan sebagai perbalahan pendapat tentang sejarah ini adalah jauh panggang dari api. mat labu bukanlah bentangkan fakta sejarah baru, padahal hanyalah analisis separuh masak sejarah yang dipetik daripada separuh kejadian sejarah.

mat labu hingga sekarang, lansung tidak kemukakan sejarah versinya secara lengkap. walaupun sudah muncul dalam beberapa temubual dengan wartawan. maka usaha pemuda umno untuk memperbetulkan pesongan sejarah yang dibuat oleh mat labu adalah bukan sesuatu yang tak betul.

jika mat labu bebas berbicara pendapat tentang sejarah versinya, mengapa pula pemuda umno perlu disekat daripada menjelajah malaysia menyuarakan pendapat mereka? bukankah kita tak patut menyekat kebebasan bersuara dan menyebar maklumat?

.

read more »

May 21, 2011

GEMPAR! Aljuburi Melawat Kawasan Tanah Runtuh Hulu Langat

mimpila! kalau tak ada isu yang boleh dipolitikkan.. mampos tak datang!

.

sehingga aljuburi jumpa sesuatu yang boleh dipolitikkan, jangan haraplah dia nak datang. adakah dia benar-benar prihatin kebajikan rakyat? adakah ‘bakal PM’ yang dicanangkan oleh sekongkolan pengkangkang ini punyai simpati kepada ‘bakal’ rakyatnya? atau hanya mahu persenda suara-suara rakyat? sumber

read more »

May 20, 2011

PKR DULU.. Kerandang Markas Utama PKR Semasa PRK Hulu Selangor. PKR SEKARANG.. Apa Kerandang? Siapa Kerandang? kahkahkah

.

kampung kerandang, hulu selangor diceritakan dah lebih 25 tahun umurnya. kampung ini diberikan lesen pendudukan sementara semasa pemerintahan barisan di selangor. lesen direnew dari masa ke semasa.

tiba PRU 12, sekongkolan pakatan pengkangkang datang. sumber. dikatakan ada hasutan ditiup ke telinga-telinga penduduk. kononnya kerajaan barisan kejam. malah ada janji dibuat, kalau undi sekongkolan pengkangkang, akan diberikan geran sebagai ganjaran. tapi ini sedekah yang dihalalkan oleh PAS, bukan rasuah. sumber

read more »

May 7, 2011

SUMPAH MELAYU PERTAHANKAN ISLAM! TAKKAN ISLAM TUNDUK DI TANAH MELAYU!

gap sini,my anger sini,bigdog sini unspinners sini

sekarang cerita tentang DAP mahu manipulasi isu-isu kafir kristian. mungkin setelah kejayaan perbalahan kalimah ‘Allah’. bukan saja dapat sokongan bukan melayu. malah yang melayu juga. pak-pak lebai pun sokong. dengan kesempatan ini, aku ingin tahniahkan PAS kerena berikan ruang kepada orang Islam menyokong gerakan anti-islam DAP ini. jika DAP lebih berani dalam isu ini, aku secara total menyalahkan PAS kerena tidak menolak tindakan DAP.

serangan DAP dalam isu ‘al-kitab – berita baik’, juga tiada kemajuan. isu yang tak kemana ini akibat kerajaan terlampau apologetic. macam beri oksigen kepada media dan fanatik kasi bakar line. ini ialah kejayaan bagi mereka.

DAP nampak ruang ini sebagai new playing field. its a soft spot. very delicate issue.

read more »

May 5, 2011

PAS DULU : “derma untuk pelajar ni Fisabilillah, Lillahitaala.. PAS SEKARANG : “RM1.7 milion BAYAR!.. else, see u in court!” kahkahkah

PAS jelas champion segala tabung. tabung apa yang tak ada. tabung masjid, tabung surau, tabung sekolah, tabung kilat, tabung banjir, tabung pilihanraya, tabung ceramah. ceramah pun tengok ceramah.. kalau takat ustad kampong, tabung sekali lalu saja.. tapi kalau mat sabu yang datang.. 5 kali tabung pusing! kahkahkah ayat-ayat syurga/pahala dipancing si penceramah, “pejam mata, selok poket.. sua saja hat mana dan.. niat saja Lillahi taala”.

itu bab duit.. yang bab sumbangan barang-barang tak sentuh lagi. itu ini itu ini.

.

nah, sekarang duit cukai tanah universiti. apa cer? kali pertama isu ni ditanya kepada YB MB kedah, dia kata

read more »

April 19, 2011

YB MB Kerajaan Pas Kedah Sifatkan Beri Rebat/duit Kepada Universiti Utara Malaysia Satu Kerugian. kahkahkah Duit Kedah Masuk Tabung PAS Maa.. Rugi la Bagi Universiti

isu awal cukai tanah UUM, sini

ceritanya cukai tanah UUM memang RM1.7 juta. tapi semasa kerajaan barisan memerintah kedah, UUM diberi rebat. hanya perlu bayar RM100 000.

sekarang tempoh rebat itu  dah tamat. maka kerajaan Pas Kedah minta UUM bayar kadar cukai penuh RM1.7 juta. kata MB kerajaan PAS Kedah, satu kerugian berikan duit kepada univerisiti.

Azizan juga berkata akibat pemberian rebat kepada UUM itu kerajaan negeri pimpinanya kerugian RM1.6 juta. – malaysiakini

baca malaysiakini full, sini

.

kahkahkah kerajaan negeri mau bisnes ka? mau carik untung tambah cukai kulim high tech la. awat paw duit universiti? kesian la universiti tempat budak-budak belajar. pelajar tak penting ka? kahkahkah

kejam sungguh kerajaan barisan kedah beri rebat kepada UUM. merugikan kerajaan negeri! kahkahkah