TUAN IBRAHIM Muncul Pemimpin Melayu Pertama Back-up Projek ‘Negara Kafir’ DAP. ‘TAHNIAH’ PAS, ‘TAHNIAH’ TUAN IBRAHIM

tuan ibrahim membidas khabar berita yang ditimbulkan oleh utusan dan blogger-blogger kita. aku percaya niat dan tujuan utusan dan para blogger ini adalah sangat baik. kerana concern dengan perkembangan yang sangat bahaya ini. tahniah aku ucapkan kerena polis sekarang akan menyiasat perkara ini.

isu negara kafir ini sangat bahaya. kerana sekumpulan extremist agama ini mahu menghasut orang islam untuk meninggalkan iman mereka. malah mereka ini melampaui batas apabila juga berikrar mahu menjadikan seorang kafir untuk menjadi PM malaysia suatu hari nanti.

.

tuan ibrahim dengan cetek akal cuba menyangkal possibility perkara ini dengan kata yang ianya tak logik sebab pakatan tak cukop kapasiti dan kerusi parlimen untuk laksana benda ini.

kepada tuan ibrahim, kepala hotak lu berjambul! memanglah benda ni nak jadi esok malam, atau lusa pagi. janganlah bodoh sangat. bodoh sikit-sikit kita faham.. tapi ni bengap keterlaluan. ianya adalah projek jangka panjang yang sudah pun bermula. lihat saja, mereka cuba mendekatkan melayu kepada ajaran kristian dengan membahasa melayukan ajaran mereka.

.

pertama sekali menggunakan kalimah ‘Allah’ untuk di-address-kan kepada tuhan mereka. kita perlu ingat yang tuhan mereka ada tiga. sama sekali tak sama seperti dengan maksud ‘Allah’. baik dari segi bahasa atau makna.  ini lebih jelas apabila ada gereja di sarawak yang punyai papan tanda berbunyi ‘allah anak mary’. yang mana Allah ini ditujukan kepada jesus.

dakyah kafir harbi ini datang dalam bentuk yang pelbagai

yang keduanya ialah publish bible sebagai ‘Alkitab- berita baik’. alkitab adalah perkataan yang sangat dekat dengan diri orang melayu. yang mana ia merujuk kepada mana-mana kitab penulisan islam. tiada buku bahasa melayu yang genre lain.. digelar kitab melainkan yang genre agama sahaja. tektik ini cuba mendekatkan ajaran kristian dengan orang malayu.

untuk mereka membahasa melayukan ajaran kristian dengan alasan lain juga tidak logik. kaum cina dan india jarang sekali berbahasa melayu. malah mereka lebih selesa berbahasa inggeris. ini jelas dilihat dengan penolakan secara majoriti untuk menggabungkan sekolah-sekolah di malaysia dibawah satu sekolah sahaja dengan bahasa melayu sebagai bahasa rasmi. maknanya tiada lagi sekolah jenis yang masih mengklasifikasikan murid-murid mengikut bangsa masing-masing.

isu projek negara kafir DAP sangat bahaya kerana akan mengakibatkan murtad secara besar-besaran. mereka mungkin akan menjalankan perancangan secara teliti seperti yang mereka lakukan dalam isu kalimah Allah dan alkitab – berita baik. Pas sepatutnya lebih sensitif dengan isu ini. tapi mereka dilihat lebih ambil mudah, dan awal-awal lagi menolak isu ini tanpa sebarang usaha mahu menyiasat.

dengan perilaku mereka ini, kita dapat rumuskan yang PAS hanya mahu menuding jari apabila banyak kes murtad berlaku. tapi apabila ada possible threat, mereka tidak mahu melawan, atau pun mengambil langkah berjaga-jaga.

Leave a comment