harakahonline publish story nak cover line video zina anwar! kahkahkah

seorang remaja, 25 tahun, mengadu cerita di harakahonline. katanya dia telah pnjamkan wang kepada sepasang peniaga suami isteri. tapi apabila diminta kembali hutang yang dipinjamkan itu, dah la tanak bayar, malah diugut bunuh pulak. maka dihantar orang juga untuk membunuh si pengadu ini. tetapi berjaya si remaja ini melarikan diri. lalu si pengadu tak keruan hidupnya dengan ancaman bunuh itu.

dalam celah-celah kehidupan tak keruan dan takut diugut, si pengadu terfikir pula untuk membuat kajian status politik si penghutang itu. hasil daripada kajiannya, di ceritakan pasangan itu juga adalah ustaz, dan ustazah. si lelaki orang kelantan, grad al azhar, mesir. dan dikatakan ‘ternyata’ pasangan itu orang kuat umno. dan rumah mereka duduki adalah kepunyaa umno. di akhir cerita si remaja ini berkata pula dia berada “atas pagar dalam berpolitik”.

baca cerita penuh di sini

kahkahkah kahkahkah ini terdesak! kahkahkah terdesak! ahli sendiri dah ragu anwar! kahkahkah

ini cerita sangat lawak bagaimana politikkan apabila si pengadu sempat pula mengkaji rahsia tentang parti politik si pelaku dosa. dan bagaimana kuatnya si pelaku dosa ini berparti sehingga melibatkan status rumah si pelaku pun berstatus politik. kahkahkah dan di akhir cerita dia kata dia tak memihak mana-mana parti politik. dia cuma atas pagar.

kahkahkah si pengentut tidak mengaku kentutannya. kahkahkah si pelaku tahik, tidak mengaku menahik. kahkahkah

bagaimana kes jenayah perniagaan boleh siasat parti politik pulak? kahkahkah salah dato onnkah, si pelaku dosa itu berbuat dosa? kahkahkah salah tunku abdul rahman kah, si pelaku dosa itu berbuat dosa? adakah salah yb mb kelantankah, si pelaku dosa berbuat dosa? kahkahkah

ini perbuatan terdesak. kahkahkah ini terdesak video zina tersebar kahkahkah ini terdesak ahli sendiri curiga anwar kahkahkah ini terdesak takut hilang ahli. kahkahkah kes jenayah bukan nak cari bukti. bukan nak cari video. bukan nak cari gambar. tapi siasatnya parti politik. kahkahkah

its funny how harakah readers can digest this kind of crap in daily basis. apabila anwar dituduh zina banyak pulak prosedur yg perlu diikut. cara tak kenalah. wajib jaga maruahlah. haram bukakkan aib oranglah. taubat nasuha kepada allah lagi bagus daripada mengaku dengan hakimlah. tapi untuk tuduh orang di harakah senang lah pulak. tak ada bukti. saksi. video. gambar. mahupun cerita dari pihak yang lain. memadai satu cerita dan status politik pihak yang lain.

ini indicator yang betapa ceteknya harakah.. betapa tak professionalnya harakah. betapa bodohnya orang-orang cap bulan ni kalau percaya cerita yang dipanaskan, dipolitikkan.

dimana logiknya?

ini hal personal. tuduhan seorang kepada orang yang lain. cari peguam. fail kes.. anwar sendiri cakap yang sekarang ada mahkamah, tak payah sumpah. kenapa perlu kaitkan dengan parti politik? perlukah politikkan semua kes mahkamah? politikkan semua kes polis?

 


harakah, nice try. people no idiot. lie no no.

Leave a comment